איך להפוך אתר, למשאבת לידים עוצמתית?

שישה סודות להגדלת מכירות באמצעות האתר

נכון שיש לכם חנויות בקניון או ברחוב, שכייף לכם לבקר בהן? ויש אפילו חנויות שתעדיפו על פני המתחרים, בגלל חווית הקניה, הרוחב, התאורה, הריח, האווירה.

לא רבים יודעים, אבל אתם כבעלי עסקים בטח יודעים. שחנויות מתוכננות עם הרבה מאוד פסיכולוגיה שעומדת מאחורי כל סטנד, וכל בחירה של תאורה וסנטימטר פנוי. ההשלכות של תכנון נכון בחנות, הן ישירות על ההכנסות בסופו של יום בקופה. המוכרנים בחנות מתורגלים בשיחות מכירה, ואם הם טובים ממש, הם לא יפספסו על אף לקוח בחנות.

הפעם אני רוצה לדבר איתכם על החנות בעידן המודרני. העידן החדש יצר לנו הזדמנויות מטורפות באון ליין, ומי שידע למנף את הדיגיטל, הזניק את ההכנסות בשנה האחרונה.

ומי שעוד לא, כדאי שידע, שאם אתה לא שם, אתה לא קיים.

החנות בעידן המודרני – זו חנות האון ליין. החנות הדיגיטלית – או במה שאתם מכירים: אתר מכירות. אתר סחר, או אתר איקומרס. הרעיון מובן, כן?

אז סיפרו לכם שאתר מכירות זה כאב ראש, (רמז, זה נכון)

אז סיפרו לכם שאתר זה כמו לידה (נכון, עם הריון ארוךך של פילים)

אז סיפרו לכם שצריך לתחזק אתר (כמה נכון, וגם כמה עובדים)

וגם סיפרו לכם שזה המון כסף ובכלל לא עובד.

אם גם לכם סיפרו את כל הסיפורים הללו, ואתם קניתם את זה, אתם, במחילה, עצלנים. אין לכם ראש, כוח ואנרגיות להכנס לזה. ועוד יותר מעליב מזה: שמרנים עד להחליד. התפיסה העסקית שלכם תקועה אי שם, ולא התקדמה לדור המאה ועשרים. ותפיסות עסקיות, כידוע הכי קשה לשנות.

אם אתם מאלו, דלגו על המאמר הזה, זה לא בשבילכם, זה רק יעשה לכם עוד יותר כאב ראש, ויביא לכם הרבה מאוד סיבות למה לא לעשות את זה. ולמה לא עכשיו, אלא מחר.

אם אתם שאפתניים, בראש עסקי שדוהר קדימה, עירניים לתנודות בשוק, ויודעים לזהות הזדמנויות אתם הופכים היום את החנות שלכם לאון ליין. כי זה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם.

בואו נפרק אחד לאחד את החששות שלכם, וניתן לכם חמישה סודות של מקצוענים, מה הופך את האתרים שלנו לאתרים מאוד אחרים, ואתרים מוכרים!

מה הסוד שגרם לאתר חדש צעיר בן חודש לכסות את עצמו עוד לפני סוף החודש ממכירות, עוד בלי שיווק בתשלום?

ואיך פיקסל אחד קטן באתר יכול להגדיל את ההכנסות שלכם בעוד מליון דולר בשנה. (מחקרים הוכיחו את זה, לא אני)

  1. הסוד הראשון:

יצרו כייף, חוויה, פאן ואווירה מתאימה. פזרו בושם בריח האהוב שיודע למכור בחנות הדיגיטלית שלכם. איך מפזרים בושם כזה?

מחקרים מוכיחים שיש את מבחן 2 השניות המפורסם, שבו המשתמש שלכם נכנס לאתר, בודק אם הוא רלוונטי עבורו, ואם כן ממשיך לגלוש. אם לא, הוא לוחץ על האיקס בצד ימין או שמאל, לא משנה הסדר.

קרה לכם שנכנסתם פעם לחנות פיזית וברחתם החוצה?

זה לצערי מה שקורה בהרבה מאוד אתרים כיום. בעלי עסקים לא מספיק מבינים מה המשמעות העיצוביות והנראות של האתר. מבחינתם אתר זול, זה אתר שיכול למכור, ובוא נסתפק בזה. למי יש כסף מיותר. לא כך היא תפיסה של יזם, של משקיע. אתה משקיע בחנות / באתר, לא כל יום, שים קצת יותר חשיבה על הלקוח, והאינטליגנציה שלו, ותהפוך את האתר להרבה יותר נעים חוויתי, עם טון ומסרים שמכתבים עם המסרים שלך. כמו חנות שכייף לבקר בה. ואל תיפלו על אתרים שבלוניים שנראים כמו רוב האתרים בעולם. טמפלטיים כאלו, שנראים כמו תבניות נהדרות של וורדפרס, וויקס, או אלמנטור. כמה קל לבנות אותם, כמה קשה אחר כך להשאיר שם לקוחות, ובטח קשה למכור.

אז סיכמנו – עיצוב יפהפה, חווייתי וכייפי עם אווירה וטון מתאים, הופך את האתר שלכם להרבה יותר כייפי וידידותי.

תעברו על אתרים שראיתם ואהבתם, חפשו מי יצר אותו, ותבקשו ממנו הצעת מחיר. אל תבהלו אם הוא יהיה יותר יקר מהשכן שלכם ש"מבין באתרים" או החברה שמייצרת אתרים כמו פס ייצור בסין, בשליש מחיר. כמו תמיד, יש לזה סיבה מאוד משמעותית. מכירות.

ונעבור לסוד הבא:

  • הסוד השניי, באתר מכירות או תדמית טוב ועוצמתי:

גייסתם אנשי מכירות לחנות הפיזית? תכירו את אנשי המכירות הוירטואלים שלכם באתר, בלי לשלם משכורות ואחוזים.

בדיוק כמו בחנות, יש לך אנשי מכירות? גם פה בחנות האון ליין, או אפילו אתר תדמית, יש לך אנשי מכירות, רק בלי משכורות ואחוזים.

נכון שזה מדהים?

כן, אתר הוא שגריר המכירות, ואיש המכירות שלכם, בכל רגע נתון גם כשאתם והצוות שלכם ישנים. ובדיוק כמו צוות המכירות שלכם, אתם מתרגל איתם שיחות מכירה נכונות, האתר מסוגל למכור, והרבה יותר.

באמצעות חשיבה אסטרטגית תומכת שיווק, אתם יכולים לייצר חיבור ללקוח שלכם, אתם יכולים לבצע אפ-סיילים באתר, אתם יכולים לנהל איתו שיח ערכי ולא מוצרי, אתם יכולים לדחוף לו עוד כמה דברים בדרך לקופה, בלי שהוא התכוון. איך עושים את זה?

עם הרבה אסטרטגיה שיווקית, קופי שיווקי מדוייק ופתיחת כאבים ותועלות.

 קופי מדוייק לאתר מכירות או אתר תדמית יכול להזניק את המכירות או התדמית שלכם באתר לשמים.

אחד הכלים לקופי מדוייק לאתר, הוא שפת כאבים ותועלות.

זהו את הכאבים של הלקוח שלכם, מה הבעיות שלהם? איך המוצר / השירות שלכם נותן פתרון לבעיות שלהם.

דברו בשפה של כאבים ותועלות. אם אתם לא כואבים ללקוח שלכם, הוא לא צריך אתכם. ככל שתבעט יותר חזק בבטן הרכה, תעורר את הכאבים, התועלת שלך תהיה עוצמתית יותר, והוא יבשיל למכירה.

הרכיב הזה קריטי במיוחד באתרי תדמית, שבו הלקוח עושה עליכם גוגל, מה הוא רואה? אתם יכולים לייצר לו שיחת מכירה, בלי פגישה בלי להרגיש שאתם מוכרים לו, ולייצר אצלו תשוקה למוצר או לשירות שלכם.

הסוד השלישי בעיצוב ואפיון אתר מכירות טוב:

  • תחשבו על המשתמש שלכם, על לקוח הקצה.

התפיסה האפיונית כיום באפיון אתר, הוא המתשמש שלכם במרכז, ולצרכים שלו אנחנו רוצים לענות.

נכון שאתם גדולים, עוצמתיים וחשוב לכם לספר ללקוח שלכם ולכל הקולגות המעצבנים שלכם כמה אתם ענקיים, ושיש לכם רולס-רוי שחונה בחצר שלכם בוילה.

את הלקוח שלכם זה פשוט לא מעניין. הלקוח לא קונה את אתכם, לא את המוצרים המדהימים שלכם (מפתיע, אה?). הלקוח קונה את מה שיוצא לו כתוצאה מהמוצר שלך.

הלקוח קונה את התועלות שיש לך למכור לו. ואת מה שהוא צריך.

כאשר אנו חושבים על הצרכים של המתשתמש אנחנו נדע להפוך את האתר למנוע עוצמתי ומגלגל מכירות, בלי למכור אפילו מוצר אחד באתר. ואת הסוד הזה אנחנו מטמיעים בכל אתר שלנו, וכך אנחנו הופכים את קהל היעד של האתר, לשבוי.

  • הסוד הרביעי- חויית משתמש.
    כמה כייף למשתמש שלכם באתר? עד כמה התהליך פשוט ואינטואיטיבי.

מחקרים מוכיחים שכל שלב נוסף בתהליך המכירה, וכל שדה מיותר למילוי, גורם לנשירה של 20% נוספים בדרך למכירה. כדי להקל על התהליך, אתם חייבים כל הזמן לחשוב על תהליך קל, פשוט, יעיל ואינטואיטיבי. אם אתם מזהים שלמשתמש יש קושי בשלב כלשהו (ויש דרכים לזהות אותם) תשנו אותו, או תביאו כפתור שפותר את הבעיה.

לפעמים שינוי קטן במיקרו קופי (ותיכף נדבר גם על זה) הוא שינוי עצום במכירות באתר מכירות טוב. דוגמה קטנה? באתר מסויים הופיע בכפתור באתר: שכחת את סיסמתך? וזיהינו שגולשים ראשונים התקשו באיפוס הסיסמה והטרידו את אנשי המכירות והצוות בעסק. שינינו את הכיתוב בקופי הזה, ל: איפוס הסיסמה, הגדלנו את הכפתור, והנה צנחו השאלות ב-90%.

באתר מכירות מסויים, הוספנו כפתור קטן צעד לפני הרכישה והזנקנו את המכירות, בגלל שאנשים עברו דרכו, למוצרים מסויימים שזיהינו שהם גם צריכים, והם הגיעו לקופה עם מוצרים נוספים.

  • הסוד החמישי- מיקרו קופי

תבינו מי קהל היעד שלכם, תערכו איתו היכרות, ודברו בשפתו. תם העידן בו מדברים בטון מתנשא, במילים מאוד מכובסות. "ברשותך" או "אודותינו"

במקום השירותים שלנו, גם הבנקים כבר הבינו שכותבים: מה מעניין אותך.

במקום כפתור "שלח" המפורסם, אנחנו נכתוב, "גם אני חייב את זה!"

במקום "קרא עוד" – "אני רוצה לראות עוד!"

שפה פשוטה, ישירה, מניעה. יוצרת חיבור ואנושיות. אתם מרגישים שאתם מתקשרים עם אנשים, לא עם רובוט. וזה כייף והנאה גדולה לטייל באתרי תדמית או מכירות מסוג זה.

  • הסוד האחרון, השמור למיטיבי לכת:

אפ-סיילים. תחשבו תמיד מה עוד הלקוח צריך בדרך לקופה, ואיך אתם יכולים לדחוף להם את זה מבלי להדחף. זוכרים את המסטיקים והשוקולדים לפני הקופה בחנות בקניון, או את הבושם בחנות הפארמה? אל תדחפו להם שלישיית גרביים בתשעה עשר שקלים, שהם לא צריכים עכשיו. אם הם הגיעו לרכוש כעת מוצרי תינוקות, הם כנראה יצטרכו גם כובע לתינוק. ואם הם קונים בובה לילדה הם כנראה ישמחו גם לקנות עבורה מיטת תינוק לבובה או עגלה לבובה. דברו בשפתם, תרגישו מה הם צריכים ותגדילו מכירות.

  • וסוד בונוס – נוסף – הוא סודיJ

 קוראים לו מנוע עוצמתי באתר. כדי לבנות מנוע באתר, וכל אתר, גם מכירות וגם תדמית, אתם צריכים לזהות איזה מנוע בדיוק לשתול באתר שלכם, ואיך לנהל אותו באוטומציה חכמה מאוד, שתהפוך את האתר שלכם למשאבת לידים עוצמתית שמכניסה את הלידים הקרים שעדיין לא בשלים לרכישה – למכונת חימום שיודעת להבשיל את הלקוחות שלכם בהתאם לשלב שבו הם נמצאים. וזה הסוד הכי משמעותי בבניית אתר,

וזה מה שהפך אתר מכירות לספרוני ילדים, לאתר שכיסה את עצמו בפחות מחודש מיום העלאת המכונה לאוויר, בלי שיווק ובלי קידום בתשלום. רק מנוע אחד חכם ומתוחכם. רוצים להפוך את האתר שלכם למנוע עוצמתי ומשאבת לידים מתוחכמת?

אנחנו מחכים לכם על כוס קפה J ונפצח עבורכם את המנוע שלכם.

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email

מענין אתכם מה עוד יש לנו לומר?